Safety
Vertrouwelijkheid
Bij River Schools hechten we veel waarde aan het creëren van een veilige en respectvolle omgeving waarin iedereen zich gewaardeerd en beschermd voelt. We moedigen individuen aan om zorgen direct te bespreken met de betrokken persoon, om open communicatie en wederzijds begrip te bevorderen. Als u ondersteuning nodig heeft of het ongemakkelijk vindt om een zorg rechtstreeks aan te kaarten, kunt u contact opnemen met een van onze vertrouwenspersonen, David Gasser of Pauline Brandsen. Zij bieden een luisterend oor, begeleiding en advies op een strikt vertrouwelijke manier. U kunt hen bereiken via: vertrouwenspersoon@riverchurch.nl.
Klachtenprocedure
River School of Ministry
Als u een klacht wilt indienen, hebben we een duidelijke procedure die wordt beheerd door een klachtencommissie bestaande uit de schooldirecteur en een aangewezen vertrouwenspersoon (David Gasser en Pauline Brandsen). We moedigen u aan om eerst het probleem direct te bespreken met de betrokken persoon en samen te proberen het conflict op te lossen. Wij geloven in het bevorderen van een transparante en volwassen cultuur waarin conflicten respectvol en direct worden aangepakt. Als dit echter niet tot een oplossing leidt, kunt u overgaan tot het indienen van een officiële klacht.
1. Het indienen van een klacht
- Dien uw klacht in:
- Email: vertrouwenspersoon@riverchurch.nl, ter attentie van David Gasser.
- Schriftelijk: Richt uw klacht aan het schoolkantoor op Diamantlaan 3, Hoofddorp, ter attentie van David Gasser.
- Voeg de volgende gegevens toe:
- Uw volledige naam en contactgegevens.
- Een duidelijke beschrijving van het probleem of incident.
- Relevante data, namen en ondersteunende documenten (indien van toepassing).
- Termijn voor indiening: Klachten moeten worden ingediend binnen 4 weken na het incident.
2. Bevestiging
- Tijdslijn: U ontvangt binnen 5 werkdagen een bevestiging van uw klacht.
- Vervolgstappen: De bevestiging bevat informatie over de onderzoekstijdlijn en het proces.
3. Onderzoeksproces
- Objectieve beoordeling: Klachten worden beoordeeld door de aangewezen klachtenfunctionaris, de vertrouwenspersoon (Pauline Brandsen) en indien nodig ondersteund door een neutraal personeelslid.
- Grondig onderzoek: Alle betrokken partijen krijgen de mogelijkheid om hun standpunten naar voren te brengen. Relevant bewijsmateriaal wordt beoordeeld om een eerlijke oplossing te garanderen.
- Onafhankelijk toezicht: Voor complexe of gevoelige kwesties kan een onafhankelijke derde partij worden ingeschakeld.
4. Oplossing
- Tijdslijn: Klachten worden opgelost binnen 4 weken na bevestiging.
- Vertragingen: Als meer tijd nodig is, wordt u hiervan op de hoogte gesteld met een uitleg en bijgewerkte tijdlijn.
- Uitkomst: De oplossing wordt schriftelijk gecommuniceerd en omvat:
- Een samenvatting van de bevindingen.
- Acties die zijn ondernomen of aanbevelingen voor verbetering.
5. Beroep
- Dien een beroep in: Beroepen moeten worden ingediend binnen 14 dagen na ontvangst van de oplossing.
- Onafhankelijke beoordeling: Beroepen worden beoordeeld door een onafhankelijke derde partij om eerlijkheid te waarborgen. De beoordeling van deze partij is bindend.
- Contactgegevens voor beroep: Michael Jebb el@riverchurch.nl
6. Vertrouwelijkheid
Alle klachten worden behandeld met strikte vertrouwelijkheid. Informatie wordt alleen gedeeld met partijen die direct betrokken zijn bij het proces.
7. Dossiervorming
Alle klachten en oplossingen worden gedocumenteerd en 5 jaar veilig bewaard voor kwaliteitsborging en ter voorkoming van terugkerende problemen.
Nultolerantie voor Represailles
De River School of Ministry hanteert een nultolerantiebeleid voor represailles tegen iedereen die een klacht indient.
Contactinformatie
- Email: vertrouwenspersoon@riverchurch.nl
- Telefoon: +31 (0)20 334 2010